Webshop
KERESÉS AZ ELLE DECOR OLDALON

Street Food design csak lazán: Blue Agori már Budán is

Görög életérzés

2021. november 22.

6 perc olvasás

article-img
© blueagori.com

Hosszas várakozás után végre Budán is üzletet nyitott a Blue Agori Greek Street Food Bar. Az eddig csak Pesten elérhető finomságok köre tovább bővült az új egységben, a belső tér pedig itt is legalább olyan szuper, mint az előző két Blue Agoriban. Megnéztük közelebbről!

 


Néhány hete a forgalmas Margit körúton nyitotta meg harmadik éttermét a Blue Agori Greek Street Food Bar. A minőségi street food koncepcióját feszegető Blue Agori sikerének titka az lehet, hogy az étteremben a hagyományos görög gasztronómia frissített, egészséges és könnyű fogásait kínálják, mégpedig igen gyors kiszolgálással, és ezzel együtt némi görög életérzést is – a mezze-válogatás például az együtt evés örömét, a társasági élet, barátok, család fontosságát hivatott terjeszteni Magyarországon. A Margit körúti Blue Agoriban a régi kedvencek mellett ráadásul új, izgalmas ízekkel is várják a vendégeket: ilyenek a mézes-szezámmagos rántott feta, a manouri sajtos bébispenót saláta, illetve a Thessaloniki wrap, ami az északi görög ízvilágot testesíti meg. 

Ami a két előző étteremhez képest viszont nem változott, az a belsőépítészeti koncepció – és mi most erre koncentráltunk, hiszen a két pesti Blue Agori hatalmas sikerében valószínűleg ugyanolyan fontos szerepet játszott az egyedi design, mint a görög finomságok. 

A Blue Agori már a kezdetekkor szeretett volna kitűnni versenytársai közül, így a hagyományos görög sztereotípiáktól szándékosan távol akartak maradni. Ennek jegyében az arculattervezésre és ennek szerves részeként a belsőépítészetben való közreműködésre a David Barath Studio-t kérték fel. A gasztronómiai koncepció kialakításával egyidőben, és a tulajdonosok, valamint a stúdió munkatársainak szoros együttműködésében végül egy olyan grafikai arculat jött létre, ami a belső térben is meghatározó szerepet kap.

Blue Agori egyedi belső tere lenyűgözi a vendégeket
Blue Agori

Az arculat fő eleme az élénk, kék szín, valamint egy leegyszerűsített görög férfi arcél – utalva arra is, hogy az egyik tulajdonos, Stavros Koranis maga is görög. Ez a profil helyet kapott a névjegyen, az étlapon és a csomagolópapíron, de nagyon hangsúlyos szerepet játszik az étterem belső terében is. A férfiprofilt ugyanis a tervező, Baráth Dávid még tovább egyszerűsítette, és különböző irányokba elforgatva olyan mintát hozott belőle létre, ami csomagolópapír-nyomatként és csempemintázatként is nagyon jól működik.

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Blue Agori (@blueagori) által megosztott bejegyzés

A csempéket egyedileg gyártatták, majd a tervező rajza alapján helyezték fel úgy, hogy az az egész enteriőr leglátványosabb eleme legyen – tökéletes példaként arra, hogy nem kell mindig mindenhol a logót használni ahhoz, hogy a márkát megjelenítsük. Az így kialakított fal az enteriőr leghangsúlyosabb része lett, ami mellett szándékosan visszafogott a többi belsőépítészeti elem: a hatalmas hófehér és szürke beton felületek, a szintén hófehér asztalok és székek, valamint a kényelmes, bőr ülőpad. Nekünk nagyon bejött, kicsit még sajnáltuk is, hogy ez elvileg egy gyorsétterem... szívesen üldögéltünk volna még!